Четвер, 02 Тра 2024, 18:49
Вітаю Вас Гість | RSS
     Персональний сайт вчителя інформатики 
           Галини Анатоліївни Каракай

Головна | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Аналіз методичної роботи вчителів природничо-математичного циклу.

Діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу. В Державному стандарті базової та повної загальної освіти є освітні галузі завдання яких є завданнями нашого МО.

Щоб знайти своє місце у житті, бути успішним, активно засвоювати життєві і соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями та вміннями: бути гнучким і мобільним, швидко адаптуватися до змінення життєвих ситуацій, використовувати знання для розв'язання життєвих проблем, планувати стратегію власного життя; бути комунікабельним.

Тому важливою і актуальною проблемою сучасної школи має бути формування в учнів життєвих або ключових компетентностей. Проблемна тема, над якою працювали протягом 5 років  вчителі природничо - математичного циклу: «Формування та вдосконалення професійної компе-тентності творчого педагога як умова забезпечення розвитку життєвих компетентностей особистості». Навчальний рік 2016-2017є завершувальним роком роботи над обраною методичною темою, одже підводимо підсумки тривалої роботи.

Мета, завдання, план роботи:

Звіт методичної роботи вчителів природничо - математичного циклу:

Виступи членів ШМО:

ІV засідання

Тема. ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу

Мета: опрацювати матеріали про ДПА у 9 класі, ЗНО;  розглянути питання ІКТ-супроводу уроків предметів природничо-математичного циклу, заслухати звіти про педагогічної діяльність вчителів, які входять у МО; затвердити відгуки про роботу вчителів, що атестуються.

Дата проведення: 27.03. 2017 року

Місце проведення: кабінет інформатики

План роботи:

з/п

Тема

Виконавець

1.

Про підготовку учнів 9-го і 11-го класів до ДПА, ЗНО

Вчителі ШМО

2.

Актуальна тема. ІКТ-супровід уроків хімії, біології, основ здоров’я, фізичної культури

Ахметшина В.Б.

Свіріна Л.В., Кулик І.Г.

3.

Аналіз, самооцінка та корекція власної педагогічної діяльності вчителя як результат підвищення кваліфікації. (Творчі звіти)

Вчителі ШМО

4.

Палітра педагогічного досвіду. Відгуки про роботу вчителів, які атестуються

Вчителі ШМО

2Вчитель Свіріна Л.В.

"Формування пізнавальної активності учнів на уроках основ здоров'я шляхом використання ІКТ" 

3. Творчий звіт вчителя інформатики Каракай Г.А.

 

Пояснювальна записка

Мета і завдання навчального курсу

Галузь «Технології» в інтеграції з іншими освітніми галузями є базовою для успішного оволодіння учнями практичними навичками користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями для розв‘язування життєвих та навчальних завдань. Формування ІКТ-комптентності учнів та інформаційної грамотності – пріоритетні напрямки розвитку сучасної загальної освіти.

Програма «Інформатика» для 2–4 класів спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі «Технології», визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти.

Курс «Інформатика» є пропедевтичним підготовчим курсом до вивчення базового курсу інформатики в середній школі. Курс «Інформатика» в початковій школі передбачає ознайомлення учнів з основами інтегрованих знань, адаптованих до можливостей і особливостей дітей молодшого шкільного віку та носить світоглядний характер. Детальніше:

 

 Створення персонального сайту - вимога сучасності. 

 Виконати це можна двома способами: 1) на встановленій платформі (приклад:ucoz.ua),

                                                          2) в середовищі програмування.

Але, у будь - якому випадку необхідні знання з мови HTML. Бо, працюючи на платформі, не все влаштовує: дизайн шаблону, верхня частина сторінки та ін. Створюючи сайти в 11 класі, корисно, хоча б поверхово надати учням знання з цієї мови - мови сучасності. Тому, необхідно мати "під рукою" довідник з мови HTML. Пропоную варіант, яким користуюсь сама і який обрала серед багатьох інших:

/mzkit_laby_print.zip

 Від якого слова походить слово "Вчитель"? Від слова "Вчити" чи від слова "Вчитись"?   

Учитель ( з великої літери "У") постійно вчиться сам. Тільки тоді ми гідні високого звання "Учитель". І тільки тоді ми можемо навчати інших. Навчальний предмет "Інформатика" -суто технічна наука, це засіб реалізаціїї поставленої мети и це акумулятор знань з багатьох базових предметів.

Наприклад,

-вивчаючи апаратну складову комп'ютера (пам'ять), ми згадуємо бджолині соти; вивчаючи файлову систему, ієрарахічну структуру баз даних, об'єкти SmartArt, називаємо їх "деревоподібними",пояснюємо чому. Це-біологія. 

-вивчаючи кодування інформації, згадуємо електричні ланцюги; розглядаюмо структуру материнської плати. Це-фізика.

- вивчаючи історію розвитку обчислювальної техніки, звертаємось до історичних подій, відкриттів з астрономіїї, фізики, радіоєлектроніки, математики, 

-створюючи графічні зображення, ми враховуємо кольорові схеми, створюємо проекції та відображення. Це- образотворче мистецтво.

-формуємо національну свідомість,  виховуємо українця-патріота, розв'язуючи задачі з національним змістом.

А, щоб нічого не забути, все врахувати, ми постійно займаємось самоосвітою!

І все занотовуємо в Зошит самоосвіти:

/zoshit_samoosviti.doc

Основна мета курсу Інформатики у школі – сформувати в учнів інформаційну культуру, тобто готовність до змістовної роботи з різноманітними джерелами інформації.

     Складність викладання інформатики в школі полягає в тому, що діти за звичкою асоціюють комп’ютер з джерелом ігор, а дорослі вважають, що самі по собі ігри з комп’ютером достатньо розвивають дитину і готують його до життя в інформаційному суспільстві. Спроби змінити це переконання викликають несвідомий супротив як дітей, так і їх батьків. Однак, з іншого боку, гра є провідною діяльністю дітей як дошкільного, так і молодшого шкільного віку.

     Це необхідно для ефективного використання навчальних комп’ютерних програм при навчанні і контролі по цілому ряду навчальних дисциплін, які активно використовуються в школі. а в початкових класах слід навчати дитину клавіатурному письму, а це – інший вид письма, потребуючий розвитку інших м’язів рук та іншого підходу до навчання.  Не секрет, що саме в грі формуються і пізнавальні процеси, і прийоми обробки інформації, і розумова діяльність, що сприяє успіху дітей в середній і старшій школах. Саме ігри, розроблені психологами і вихователями, покладені в основу більшості програмних продуктів для молодших школярів.

    Для вчителів інформатики, працюючих в молодшій школі, тісна співпраця з вчителями початкових класів дозволяє краще пізнати особливості дітей цього віку, знайти точніші слова, відповідні шляхи впливу на дитину, використовувати ігрові технології, поступово ускладнюючи систему понять і дій. Все це дозволяє ефективно використовувати комп’ютер і з раннього віку формувати у дітей основи тієї інформаційної культури, котра так необхідна для життя в сучасному суспільстві. При складанні ребусів ми намагались погодити розглядувані теми з іншими предметами і посилити навчаючий ефект шляхом закріплення складних тем. Рекомендується використовувати вчителям та учням при вивченні основ комп’ютерної грамотності у початковій школі.

Методи викладання інформатики, МЕТОДИ РОБОТИ У ПАРАХ ТА МАЛИХ ГРУПАХ

Використання різних форм при викладані інформатики сприяє підвищенню рівня навчанності учнів та полегшує сприймання ними навчального матеріалу. Згадаємо методи навчання:

Метод "Мікрофон"

Правила роботи в малих групах.

"Мозковий штурм" 

Робота в парах 

"Ток-шоу"

/metodi.doc

Вхід на сайт

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів