Аналіз методичної роботи вчителів природничо-математичного циклу.
Діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України у XXI столітті, законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов для навчання і виховання учнів, підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне використання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу. В Державному стандарті базової та повної загальної освіти є освітні галузі завдання яких є завданнями нашого МО.
Щоб знайти своє місце у житті, бути успішним, активно засвоювати життєві і соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями та вміннями: бути гнучким і мобільним, швидко адаптуватися до змінення життєвих ситуацій, використовувати знання для розв'язання життєвих проблем, планувати стратегію власного життя; бути комунікабельним.
Тому важливою і актуальною проблемою сучасної школи має бути формування в учнів життєвих або ключових компетентностей. Проблемна тема, над якою працювали протягом 5 років вчителі природничо - математичного циклу: «Формування та вдосконалення професійної компе-тентності творчого педагога як умова забезпечення розвитку життєвих компетентностей особистості». Навчальний рік 2016-2017є завершувальним роком роботи над обраною методичною темою, одже підводимо підсумки тривалої роботи.
Звіт методичної роботи вчителів природничо - математичного циклу:
ІV засідання
Тема. ІКТ-супровід уроків предметів природничо-математичного циклу
Мета: опрацювати матеріали про ДПА у 9 класі, ЗНО; розглянути питання ІКТ-супроводу уроків предметів природничо-математичного циклу, заслухати звіти про педагогічної діяльність вчителів, які входять у МО; затвердити відгуки про роботу вчителів, що атестуються.
Дата проведення: 27.03. 2017 року
Місце проведення: кабінет інформатики
План роботи:
№ з/п |
Тема |
Виконавець |
1. |
Про підготовку учнів 9-го і 11-го класів до ДПА, ЗНО |
Вчителі ШМО |
2. |
Актуальна тема. ІКТ-супровід уроків хімії, біології, основ здоров’я, фізичної культури |
Ахметшина В.Б. Свіріна Л.В., Кулик І.Г. |
3. |
Аналіз, самооцінка та корекція власної педагогічної діяльності вчителя як результат підвищення кваліфікації. (Творчі звіти) |
Вчителі ШМО |
4. |
Палітра педагогічного досвіду. Відгуки про роботу вчителів, які атестуються |
Вчителі ШМО |
2. Вчитель Свіріна Л.В.
"Формування пізнавальної активності учнів на уроках основ здоров'я шляхом використання ІКТ"
3. Творчий звіт вчителя інформатики Каракай Г.А.
Пояснювальна записка
Мета і завдання навчального курсу
Галузь «Технології» в інтеграції з іншими освітніми галузями є базовою для успішного оволодіння учнями практичними навичками користування сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями для розв‘язування життєвих та навчальних завдань. Формування ІКТ-комптентності учнів та інформаційної грамотності – пріоритетні напрямки розвитку сучасної загальної освіти.
Програма «Інформатика» для 2–4 класів спрямована на реалізацію мети та завдань освітньої галузі «Технології», визначених у Державному стандарті початкової загальної освіти.
Курс «Інформатика» є пропедевтичним підготовчим курсом до вивчення базового курсу інформатики в середній школі. Курс «Інформатика» в початковій школі передбачає ознайомлення учнів з основами інтегрованих знань, адаптованих до можливостей і особливостей дітей молодшого шкільного віку та носить світоглядний характер. Детальніше:
Створення персонального сайту - вимога сучасності.
Виконати це можна двома способами: 1) на встановленій платформі (приклад:ucoz.ua),
2) в середовищі програмування.
Але, у будь - якому випадку необхідні знання з мови HTML. Бо, працюючи на платформі, не все влаштовує: дизайн шаблону, верхня частина сторінки та ін. Створюючи сайти в 11 класі, корисно, хоча б поверхово надати учням знання з цієї мови - мови сучасності. Тому, необхідно мати "під рукою" довідник з мови HTML. Пропоную варіант, яким користуюсь сама і який обрала серед багатьох інших:
Від якого слова походить слово "Вчитель"? Від слова "Вчити" чи від слова "Вчитись"?
Учитель ( з великої літери "У") постійно вчиться сам. Тільки тоді ми гідні високого звання "Учитель". І тільки тоді ми можемо навчати інших. Навчальний предмет "Інформатика" -суто технічна наука, це засіб реалізаціїї поставленої мети и це акумулятор знань з багатьох базових предметів.
Наприклад,
-вивчаючи апаратну складову комп'ютера (пам'ять), ми згадуємо бджолині соти; вивчаючи файлову систему, ієрарахічну структуру баз даних, об'єкти SmartArt, називаємо їх "деревоподібними",пояснюємо чому. Це-біологія.
-вивчаючи кодування інформації, згадуємо електричні ланцюги; розглядаюмо структуру материнської плати. Це-фізика.
- вивчаючи історію розвитку обчислювальної техніки, звертаємось до історичних подій, відкриттів з астрономіїї, фізики, радіоєлектроніки, математики,
-створюючи графічні зображення, ми враховуємо кольорові схеми, створюємо проекції та відображення. Це- образотворче мистецтво.
-формуємо національну свідомість, виховуємо українця-патріота, розв'язуючи задачі з національним змістом.
А, щоб нічого не забути, все врахувати, ми постійно займаємось самоосвітою!
І все занотовуємо в Зошит самоосвіти:
Основна мета курсу Інформатики у школі – сформувати в учнів інформаційну культуру, тобто готовність до змістовної роботи з різноманітними джерелами інформації.
Складність викладання інформатики в школі полягає в тому, що діти за звичкою асоціюють комп’ютер з джерелом ігор, а дорослі вважають, що самі по собі ігри з комп’ютером достатньо розвивають дитину і готують його до життя в інформаційному суспільстві. Спроби змінити це переконання викликають несвідомий супротив як дітей, так і їх батьків. Однак, з іншого боку, гра є провідною діяльністю дітей як дошкільного, так і молодшого шкільного віку.
Це необхідно для ефективного використання навчальних комп’ютерних програм при навчанні і контролі по цілому ряду навчальних дисциплін, які активно використовуються в школі. а в початкових класах слід навчати дитину клавіатурному письму, а це – інший вид письма, потребуючий розвитку інших м’язів рук та іншого підходу до навчання. Не секрет, що саме в грі формуються і пізнавальні процеси, і прийоми обробки інформації, і розумова діяльність, що сприяє успіху дітей в середній і старшій школах. Саме ігри, розроблені психологами і вихователями, покладені в основу більшості програмних продуктів для молодших школярів.
Для вчителів інформатики, працюючих в молодшій школі, тісна співпраця з вчителями початкових класів дозволяє краще пізнати особливості дітей цього віку, знайти точніші слова, відповідні шляхи впливу на дитину, використовувати ігрові технології, поступово ускладнюючи систему понять і дій. Все це дозволяє ефективно використовувати комп’ютер і з раннього віку формувати у дітей основи тієї інформаційної культури, котра так необхідна для життя в сучасному суспільстві. При складанні ребусів ми намагались погодити розглядувані теми з іншими предметами і посилити навчаючий ефект шляхом закріплення складних тем. Рекомендується використовувати вчителям та учням при вивченні основ комп’ютерної грамотності у початковій школі.
Методи викладання інформатики, МЕТОДИ РОБОТИ У ПАРАХ ТА МАЛИХ ГРУПАХ
Використання різних форм при викладані інформатики сприяє підвищенню рівня навчанності учнів та полегшує сприймання ними навчального матеріалу. Згадаємо методи навчання:
Метод "Мікрофон"
Правила роботи в малих групах.
"Мозковий штурм"
Робота в парах
"Ток-шоу"